اطلاعات تماس

زندگی در امارات از لحاظ اشتغال
2021 / 09 / 08

زندگی در امارات از لحاظ اشتغال

اگر می خواهید در دبی زندگی کنید، به احتمال زیاد شما، همسر یا شریک زندگی خود را به همراه می برید. با وجود رقابت زیاد برای مشاغل خانگی، شما فرصت های بیشتری برای انجام آنچه می خواهید در دبی نسبت به جاهای دیگر دارید ، به ویژه اگر مدرک دانشگاهی دارید و افراد مناسب را می شناسید ، زیرا چنین کمبودی در افراد با کیفیت در نیروی کار وجود دارد. با این حال، اگر به شرایط کاری دوستانه و غربی علاقه دارید، اشتغال در دبی ممکن است یک شوک باشد.

با وجود نیروی کار بسیار ارزان آسیا و اروپای شرقی، برخی مشاغل در واقع به روی غربی ها بسته شده است، از جمله بسیاری از مشاغل “تجاری” ، مانند نجار و لوله کش. کارکنان پمپ بنزین، دستیاران مغازه، کارگران ساختمانی و پیشخدمت ها. همچنین چندین نکته مهم وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید. پس از امضای قرارداد، شرکتی که برای آن کار می کنید باید از شما حمایت کند. به عنوان بخشی از مراحل اخذ حمایت مالی و اخذ ویزای اقامت، باید یک نمونه خون ارائه دهید، که از نظر بیماریهای واگیر آزمایش شده است. اگر علائم بیماری را نشان دهید، بلافاصله اخراج می شوید.

عمدتاً زندگی شما توسط شرکتی که در آن کار می کنید تعیین می شود، خواه نیاز به اجاره ویلا یا آپارتمان داشته باشید، خواهان مشترک شدن در برخی خدمات تلفن همراه باشید. مجوز؛ اگر در یک شرکت معتبر کار می کنید، خوب است. اما اگر این کار را نکنید چه اتفاقی می افتد؟ قانون امارات متحده عربی شماره 8 1980، اصلاح شده توسط قانون شماره 12 1986 (قانون کار) ، روابط کارفرما/کارمند ، مانند ساعات کار ، مرخصی ، حقوق پایان کار ، مزایای پزشکی و بازگشت به کشور را کنترل می کند. این قانون به منظور محافظت از کارکنان است – و تا حدی این کار را انجام می دهد – اگرچه کارمند در صورت عدم اعتراض ، راه چندانی ندارد. در تلاش برای به روز رسانی قانون 20 ساله ، دولت در ابتدای سال 2007 پیش نویس قانون کار جدیدی را بر روی اینترنت قرار داد و عموم را به اظهارنظر دعوت کرد.

در نتیجه ، دیده بان حقوق بشر گزارشی 15 صفحه ای تهیه کرد که نواقص پیش نویس قانون را نشان می دهد. حداکثر ساعات کار برای بخش خصوصی به طور رسمی هشت روز در روز یا 48 ساعت در هفته شش روزه است (با 9 ساعت برای خرده فروشی ، هتل ها و رستوران ها). با این حال ، روزهای 10 ساعته در یک هفته پنج روزه معمول است ، بدون اضافه کاری و در برخی موارد ، بدون تعطیلات به جای اضافه کار نیز مرخصی وجود ندارد. آخر هفته رسمی بخش دولتی در سپتامبر 2006 از پنجشنبه/جمعه به جمعه/شنبه تغییر کرد.

در حالی که بسیاری از شرکتهای بخش خصوصی در حال کار برای تعطیلات آخر هفته جمعه/شنبه بودند تا جایی که ممکن است به هفته کاری غرب نزدیک باشند ، دولت در حال بررسی این است که آیا باید این حکم را در تمام شرکت های بخش خصوصی اعمال کند ، چرا که به گفته فدرال قانون کار ، فقط جمعه یک روز تعطیل است. انعطاف پذیری در محل کار؟ بسیاری از مردم به دنبال کیفیت بهتر زندگی ، ساعات کاری کوتاه تر ، حقوق عالی بدون مالیات و تعادل بین کار و زندگی به دبی می آیند. در حالی که این امر در بسیاری از جنبه ها صادق است، مطمئناً در مورد سرگرمی و اوقات فراغت، چندین تصور به طور قابل توجهی با واقعیت متفاوت است.

بسیاری از مردم ساعت های استثنایی طولانی کار می کنند ، در برخی موارد هفت روز در هفته ، با یک هفته کاری که بسیاری را از خانه دور می کند. ممکن است به کار انعطاف پذیر یا پاره وقت عادت کرده باشید. با این حال ، فرصت های بسیار کمی برای انجام این کار در دبی پیدا خواهید کرد. کار تمام وقت یک هنجار سخت است. البته ، با نگرش “خوب اگر دوست ندارید. ترک کنید ” شرکت ها به سادگی نمی توانند تکامل یابند ، همانطور که مردم در واقع ، آنها را به قول خود قبول کرده و ترک می کنند.

این عدم تکامل منجر به این شده است که شیوه های کار منسوخ برای بسیاری از افراد در دبی عادی باشد. حتی مدیرانی که شما را با این وعده که در خطوط غربی کار می کنند فریب می دهند ، ممکن است مدت زیادی در امارات متحده عربی بوده باشند تا این استانداردها را تشخیص دهند و چون انگیزه چندانی برای تغییر ندارند ، می توانند با کارکنان هر طور که دوست دارند رفتار کنند.

درگیری برای بسیاری از کارکنان قرن 21 ، که در این شرایط کار می کنند، به شدت به نفع کارفرمایان است ، به سرعت غیرقابل تحمل می شود. اگر دبی در بازی با پسران بزرگ در صحنه بین المللی جدی است ، چاره ای جز بهبود شرایط کاری و فراهم آوردن شرایط برابر برای کارکنان ندارد. به این ترتیب، نه تنها به جذب افراد با کیفیت ادامه می دهد، بلکه می تواند آنها را در دراز مدت نیز حفظ کند.

با تشکر از حسن انتخاب و همراهی همیشگی شما عزیزان با داماک پرشین

صفحه رسمی تلگرام داماک

صفحه اینستاگرام داماک

پیام رسان واتساپ

صفحه آپارات داماک گروپ

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق اپلیکیشن داماک، با ما در ارتباط باشید.

اپلیکیشن داماک

داماک گروپ بزرگ ترین شرکت سازه جهان

داماک پرشین بزرگ ترین رسانه تصویری داماک