اطلاعات تماس

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در امارات
2021 / 12 / 19

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در امارات

هر جامعه‌ای، از کوچک‌ترین واحد که خانواده نامیده می‌شود تا جوامع بزرگ‌تر و در سطح کلان، بنا به آداب و رسوم، فرهنگ، عرف و قوانین اجتماعی و مدنی، تابع دستوالعمل‌های نوشته و نانوشته فراوانی است که زیربنای رفتار اجتماعی آن را تشکیل می‌دهند که اصطلاحاً و بصورت عام از آنها بعنوان قانون یاد می‌شود. هنگامی‌که به عنوان یک توریست سفر می‌کنید، بهتر است با فرهنگ، قوانین و آداب و رسوم شهر و یا کشوری که میزبان شما هستند آشنا باشید تا کمتر درگیر چالش‌های ناخواسته شوید.

امارات نیز مانند سایر کشورها و جوامع، قوانینی را جهت کنترل کشور و خصوصاً نظارت بر ورود و خروج شهروندان اماراتی و اتباع بیگانه به خاک و قلمروی خود به تصویب رسانیده است. این قوانین در کشور امارات با جدیت تمام اجرا می‌شوند و این کشور در این خصوص موضع سخت‌گیرانه‌ای دارد.

داماک پرشین بزرگ‌ترین رسانه تصویری داماک، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در امارات را به شما همراهان گرامی معرفی می‌کند.   

آداب صحبت کردن در مکان‌های عمومی

از مواردی که در سفر به امارات باید آن را رعایت کنید، لزوم عدم استفاده از کلمات رکیک و ناشایست در مکان‌های عمومی می‌باشد. باید بدانید این قانون در اکثر اماکن اجرا می‌شود. پس بهتر است در صورت بروز تنش احتمالی، آرامش خود را حفظ نمایید و سعی کنید از الفاظ رکیک استفاده نکنید.

قوانین مربوط به مواد مخدر و دارو

از دیگر قوانین مهم امارات، محدودیت حمل دارو است. این قانون برای همه لازم‌الاجرا بوده و هیچ‌کس از آن مستثنی نیست به‌طوری که افراد، چه به عنوان بازرگان، تاجر و یا برای اهداف توریستی و گردشگری وارد امارات شده باشند، باید آن را رعایت نمایند. در غیر این صورت، مجازات سنگینی برای حمل‌کنندگان، مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان آن در نظر گرفته می‌شود. بدیهی است که ورود بدون مجوز این اقلام غیرقانونی محسوب شده، ولی چنانچه بعنوان گردشگر بخواهید برخی از این داروها را به میزان محدود و برای استفاده در طول دوران اقامتتان در امارات به همراه داشته باشید، می‌توانید با همراه داشتن اصل نسخه تایید شده پزشک معالج و مراجعه به نمایندگی‌های مجاز کشور امارات اعم ازسفارتخانه و یا کنسولگری، پس از طی مراحل قانونی نسبت به دریافت مجوز ورود داروهای ضروری اقدام کرده یا در غیر این صورت می‌توانید با همراه داشتن نسخه معتبر، این داروها را از داروخانه هلال احمر جمهوری اسلامی در امارات و شهرهای دبی یا ابوظبی تهیه نمایید.

لیست داروهای ممنوعه برای ورود به امارات

وزارت بهداشت امارات متحده عربی ورود داروهایی که در زیر نام برده شده را به کشور ممنوع اعلام کرده است.

استعمال مشروبات الکلی مجامع عمومی

بارها و کلوب‌های لوکس بسیاری در کشور امارات و شهر دبی وجود دارند که برای صرف نوشیدنی‌های الکلی می‌توانید به آنها مراجعه کنید. دقت داشته باشید امارات قانون سختگیرانه‌ای را در خصوص نوشیدن الکل در مکان‌های عمومی اعمال می‌کند. رعایت این موضوع در امارات و به خصوص دبی بسیار مهم و جدی بوده و از مهم‌ترین هشدارهای ما در خصوص اعمالی بشمار می‌رود که باید نسبت به ارتکاب آن در این کشور توجه لازم را داشته باشید.

نوع پوشش در مکان‌های عمومی

درست است که امارات به عنوان یک کشور آزاد و توریست پذیر شناخته شده است ولی پوشیدن لباس مناسب از قوانین آن است پس توصیه می‌کنیم  در هر مکانی لباس مناسب آن مکان را به تن کنید. به عنوان مثال، هنگام بازدید از مناطق قدیمی و مذهبی لباسی را بپوشید که شانه‌ها و زانوها را بپوشاند، هنگام گشت‌وگذار در خیابان همانند مردم شهر، لباس ساده بپوشید. البته در سواحل قوانین کمی متفاوت است و می‌توانید لباس مخصوص شنا به تن داشته باشید. در واقع هرچه بیشتر شبیه مردم باشید سفر بی‌دغدغه‌تری خواهید داشت.

استعمال دخانیات و مواد مخدر

یکی از قوانین مهم امارات ممنوعیت استعمال مواد مخدر است و ارتکاب به آن جرم محسوب می شود. رعایت این نکته بسیار برای اماراتی‌ها مهم است. توریست‌ها به هیچ عنوان نباید در امارات مواد مخدر مصرف کنند و خود را به دردسر بیندازند. باید بدانید که به همراه داشتن هر نوع ماده مخدری عواقب بسیار سنگینی دارد حداقل مجازات مصرف یا به همراه داشتن مواد مخدر در امارات اخراج از کشور و حداکثر آن حبس می‌باشد که مدت زمان آن بستگی به مقدار و نوع ماده مخدر دارد. این مجازات در مورد مصرف و همراه داشتن داروهای بدون نسخه هم صدق می‌کند.

در مناطق غیر اختصاصی سیگار نکشید

در امارات، سفره‌خانه‌های سنتی زیادی وجود دارند که در آنها می‌توانید در ملاء عام قلیان بکشید، اما سیگار کشیدن در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های دولتی ممنوع می‌باشد و برای آن جریمه و مجازات تعیین شده است.

لزوم احترام به ادیان و مذاهب

همان‌گونه که پیشتر اشاره کردیم، بیشتر جمعیت ساکن در امارات متحده عربی را اقوام و ملیت‌های غیر اماراتی تشکیل می‌دهند، از سوی دیگر این کشور پذیرای توریست‌ها و گردشگران از اقصی نقاط دنیا با گرایشات فرهنگی، قومی، دینی و مذهبی مختلف می‌باشد. این گستردگی و فراوانی نظرات و عقاید گوناگون سبب گردیده که تمامی ادیان و مذاهب در این کشور آزاد باشند و بی‌احترامی به هر یک از آنها جرم محسوب گردیده و مشمول مجازات می‌باشد. بنابراین هنگام اقامت در این کشور خواه بعنوان توریست، خواه بعنوان مقیم، رعایت و احترام تمامی ادیان و مذاهب ضروری می‌باشد.

نتیجه‌گیری

قبل از این که به کشور یا شهری سفر کنید آشنایی با قوانین و مقررات آن مکان، از مهم‌ترین اطلاعاتی می‌باشند که دانستن آنها سفری بی‌دغدغه‌‌تر را برای شما به همراه خواهد داشت. امارات و شهرهایش نیز با وجود اینکه از مدرن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شوند، محدودیت‌های خاص خود را دارند که یک گردشگر ملزم به رعایت این موارد می‌باشد.

سخن نهایی

داماک، بزرگ‌ترین، معتبرترین و محبوب‌ترین شرکت ساختمانی جهان می‌باشد. در بزرگ‌ترین شرکت ساختمانی جهان، مشاورین بخش فارسی زبان داماک گروپ در دفتر مرکزی داماک، آماده پاسخگویی در هر ساعتی از شبانه روز، در خدمت شما عزیزان خواهند بود. اگر تمایل به اقامت یا سفر به دبی دارید، با مشاورین فارسی زبان داماک گروپ همراه شوید تا با خیال راحت این امر امکان‌پذیر شود.

مطالب اخیر:

پروژه مجستین داماک

ویلاهای ترامپ داماک هیلز با اقساط بدون بهره

ثبت سفارش آگهی های بازرگانی در شبکه تلویزیونی داماک

داماک Voleo (ولئو)

پروژه Lake View (لیک ویوو)

Al Jawharah Tower (برج الجوهره)