اطلاعات تماس

مسجد خلیفه امارات
2021 / 09 / 18

مسجد خلیفه امارات

مسجد شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان در العین یکی از برجسته ترین آثار معماری اسلامی نه تنها در شهر العین، بلکه در کل امارات متحده عربی خواهد بود. با نمادین منحصر به فرد خود برای فرهنگ و میراث امارات متحده عربی.

مسجد با بزرگترین گنبد، مزین به آیات خوشنویسی قرآن است و کل نمازخانه اصلی مسجد را در بر می گیرد. این ساختمان شامل ساختمان اصلی حرم، 4 مناره، طاقها، ساختمان وضو، بلوک سرویس و محوطه سازی سخت و نرم برای پارکینگ خودرو است.

این مسجد حدود 20800 نمازگزار را در خود جای می دهد که حدود 6800 نفر در فضای داخلی و 14000 نفر در فضای باز هستند. قطر گنبد 86 متر با ارتفاع 31 متر است. ارتفاع مناره 75 متر خواهد بود.

این گنبد دارای قطر بیرونی 86 متر، قطر داخلی 75 متر و ارتفاع داخلی 31.3 متر است که یکی از بزرگترین ها در امارات متحده عربی است.

این مجموعه شامل ساختمان های دیگر برای وضو، کلاس درس، طاقچه ها، ادارات، بلوک های خدمات و همچنین پارکینگ زیرزمینی و مناطق محوطه سازی شده سخت و نرم است.

این پروژه معتبر قرار است به یکی از بزرگترین مساجد امارات متحده عربی تبدیل شود. با مساحت قطعه 256680 متر مربع و هنگام افتتاح در سال 2020، 20.000 نمازگزار را در خود جای خواهد داد.

داماک پرشین بزرگترین رسانه تصویری داماک به شما مطالبی درمورد مسجد خلیفه امارات ارائه می دهد، برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

این مسجد که با ویژگی های دوستانه پیاده روی طراحی شده است، دسترسی آسان به شهر را دارد و به افراد مسن اجازه می دهد تا بدون صعود از پله ها و پله برقی به راحتی به مصلای نماز راه روند. این پروژه شامل ساختارهای زیر است.

1. ساختمان حرم

2. نمازخانه ها

3. برج های مناره

4. وضو گرفتن

5. بازی ها

ساختمان حرام یک ساختار گنبدی فولادی عظیم و پیچیده است و به توسط قابهای ستون مهاربندی شده. این سازه گنبد فولادی با دهانه بزرگ دارای قطر خارجی 86 متر و قطر داخلی 75 متر و ارتفاع داخلی 31.3 متر بدون داشتن ستون داخلی است. این بنای گنبدی بزرگترین مسجد در بین تمام مساجد امارات است.

این گنبد فولادی در امتداد محیط خود با استفاده از خرپای حلقه پشتیبانی می شود. این خرپای حلقه ای کششی از 2 آکورد بالا و 2 آکورد پایینی تشکیل شده است که توسط عمود و مورب در هر 4 طرف به هم متصل شده اند. به منظور دریافت خرپاهای دنده ای بالا، آکوردهای SHS بالای خرپای حلقه ای تنشی به جای مقطع مربعی در مقطع الماس شکل قرار گرفتند. با هماهنگی مستمر با معماران پروژه، این طرح هندسه پیچیده خرپای حلقه کششی با مقطع الماس را با استفاده از نرم افزار Tekla بسیار ساده کرد تا این خرپاها در کارگاه ساخته شوند. اتصالات پیچیده این خرپاها بیش از 10 عضو SHS که در یک گره متصل می شوند، با مسیر بار دقیق در نرم افزار Tekla با استفاده از گزینه های کاربر پسند با سهولت زیادی مدل سازی شد.

جدا از موارد فوق، مجاری تهویه مطبوع از طریق این خرپاهای دنده ای و خرپای حلقه ای کششی در امتداد محور آن وجود داشت. این درگیری ها به راحتی از طریق جلسات مختلف هماهنگی BIM حل شد. همچنین، هماهنگی BIM با سایر مشاغل انجام شد و قبل از ایجاد نقشه های ساخت، الزامات آنها به خوبی رعایت شد.

ارتفاع برج های مناره تقریباً 75 متر از سطح زمین است. ساختار فولادی برای این مناره ها از سطح +36.9 متر شروع می شود. این سازه های فلزی مناره از ستون های فولادی محیطی تشکیل شده است که در سطوح میانی با ستون اصلی CHS گره خورده اند. ستون CHS Steel از پلکان مارپیچی پشتیبانی می کند و دسترسی به بالای آن را ممکن می سازد.

ممنون از شما همراهان گرامی که مارا در فضای مجازی دنبال می کنید.

صفحه رسمی تلگرام داماک

صفحه اینستاگرام داماک

پیام رسان واتساپ

صفحه آپارات داماک گروپ

داماک گروپ بزرگ ترین شرکت سازه جهان

داماک پرشین بزرگ ترین رسانه تصویری داماک