اطلاعات تماس

افطار لاکچری در امارات
2021 / 04 / 11

افطار لاکچری در امارات

با شکوه ترین، مجلل ترین و پر هزینه ترین مراسم افطاری دنیا، در مسجد ” شیخ زاید امارات ” در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و پنج و نیم میلیون نفر سالانه از ادیان مختلف در مسجد “شیخ زاید امارات” حضور می یابند.

گفته شده است که در طول ماه مبارک رمضان ، برای روزه داران، هر روزه حدود ده هزار کیلو گوشت، برنج و سبزیجات مهیا و طبخ می شود و هرشب هزاران نفر در اوج نظم برای افطار گرد هم می آیند.

ما در این مقاله که در وبسایت  ( damacpersian.org ) می باشد، مطالبی ازافطاری لاکچری در امارات را برای شما همراهان گرامی به اشتراک میگذاریم.

همچنین گفته می شود که یکی از خاص ترین مراسم افطاری که مسلمانان می توانند تجربه کنند، در این مسجد باشکوه برگزار می شود. در این مکان روزانه حدود 30 هزار افطاری سرو میشود.

به گفته بسیاری از بازدید کنندگان، در این مسجد می توان افراد بسیاری از ادیان مختلف را گرد هم آورد. در این خصوص برای نخستین بار یک کلیسا در ابوظبی، برای روزه داران سفره افطاری را تدارک دیده است. این امر برای اولین بار است که در ابوظبی در های (کلیسای سنت اندروز آنجلیکان) بر روی روزه داران گشوده شد و بر سر یک سفره افطاری، مسلمانان و غیر مسلمانان گرد هم آمدند.

این کلیسا از زمان تاسیسش برای نخستین بار است که سفره افطاری لاکچری رمضانی را تدارک دیده است و این امر با استقبال زیاد اماراتی ها رو به رو شده است. این سفره های افطاری شامل غذا های سنتی مانند: خرما، شیر، نوشیدنی، شیرینی های عربی، در این مراسم ویژه قشر های گسترده و متنوعی از ساکنان ابوظبی می باشد.

تعداد زیادی مسلمان فیلیپینی در امارات زندگی می کنند واز قوم مورانو ( یکی از 13 قوم مسلمان در فیلیپین) حدود 400 تا 500 نیز در دبی ساکن هستند. این گروه آداب و رسوم خاصی در ماه مبارک رمضان دارند. یکی از سنت های آنان پخت غذا های مخصوص افطار همچون ( بیف رندانگ ) می باشد.

شما همراهان گرامی که مارا در فضای مجازی دنبال می کنید، لایق بهترین ها هستید.

صفحه رسمی تلگرام داماک

صفحه اینستاگرام داماک

پیام رسان واتساپ

صفحه آپارات داماک گروپ

داماک گروپ بزرگ ترین شرکت سازه جهان

داماک پرشین بزرگ ترین رسانه تصویری داماک

مطالب دیگر:

موزه مروارید دبی