اطلاعات تماس

ربوتاکسی برای اولین بار در دبی!
2021 / 04 / 14

ربوتاکسی برای اولین بار در دبی!

داماک پرشین امروز قصد دارد شما را با تاکسی های ” ربات آینده دبی ” آشنا کند. نام این تاکسی ها روبوتاکسی است. در ادامه ی این مقاله شما را با این تاکسی های پیشرفته در صنعت خودروسازی دبی آشنا خواهیم کرد.

دبی به عنوان اولین شهری که با تولیدکننده خودمختار تاکسی قرارداد منعقد کرده است، سفارش 4000 دستگاه خودرو از گروه اتومبیل رانی بدون راننده Cruise با هدف استقرار آنها از سال 2023 را داده است. سرویس علم و فناوری – طبق گفته شرکت خودروسازی “کروز”(Cruise) ناوگان روبوتاکسی خودران بدون راننده در آینده نزدیک و از اوایل سال ۲۰۲۳ خواهند توانست مسافران را به سرتاسر دبی منتقل کنند. کروز یک شرکت جدید مستقر در دبی تأسیس خواهد کرد که مسئولیت استقرار، بهره برداری و نگهداری ناوگان خود مختار را کاملاً بر عهده خواهد داشت. این شرکت توسط شرکت جنرال موتورز و هوندا پشتیبانی می‌شود و قصد دارد از وسایل نقلیه کاملاً خودران اوریجین(Origin) خود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد، در مرحله آزمایشی در دبی در سال ۲۰۲۳ استفاده کند.

کروز می‌گوید هدفش این است که تا سال ۲۰۳۰ بیش از چهار هزار وسیله نقلیه اشتراکی در دبی فعالیت کنند. با این حال اگرچه این شرکت وسایل نقلیه خود را در دبی آزمایش می‌کند اما امیدوار است که بتواند قبل از سال ۲۰۲۳ اولین سرویس روبو تاکسی(robo-taxi) کاملاً تجاری خود را در سانفرانسیسکو نیز راه اندازی کند.

کروز مستقر در سانفرانسیسکو موافقت نامه ای با سازمان راهداری و حمل و نقل دبی امضا کرده است که تا سال 2029 ارائه دهنده انحصاری تاکسی های خودران و خدمات راه آهن سواری است. این توافقنامه نشان دهنده برنامه های قابل توجه توسعه برای سفر دریایی نیز است که آزمایش وسایل نقلیه خودران خود را در سانفرانسیسکو متمرکز کرده است. این شرکت ناوگان آزمایشی ثبت شده خود را به بیش از 200 وسیله نقلیه رسانده است اما هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی قصد دارد یک ناوگان ربوتاکسی را به مردم در سانفرانسیسکو ارائه دهد.

مشخص شده که معامله با کروز بخشی از ماموریت دبی برای کاهش هزینه های حمل و نقل را آسان میکند. و پیشبینی می شود 25% از سفرها در شهر، تا سال 2030 به حمل و نقل با این وسیله مختص میشود.سرویس robotaxi ، وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی شبیه شاتل است که فاقد فرمان و پدال است و برای حرکت با سرعت بزرگراه طراحی شده است. Origin که در ژانویه سال 2020 رونمایی شد توسط GM تولید خواهد شد. طبق گفته ماتار محمد الطائر، مدیر کل و رئیس هیئت مدیره RTA، این سرویس با تعداد محدودی از وسایل نقلیه آغاز خواهد شد و برنامه ریزی برای مقیاس گذاری تا 4000 وسیله نقلیه تا سال 2030 به عنوان بخشی از استراتژی حمل و نقل خودران دبی است. ربوتاکسی – در نهایت خدمات و به تدریج و محدود به مناطق خاص قبل از گسترش به سایر نقاط شهر معرفی می شود.

امیدواریم با مشاهده کردن ویدئو های ما، در وبسایت داماک پرشین ( Damacpersian.org ) لذت ببرید.

مطالب دیگر:

خانه شیخ سعید آل مکتوم

اقدام بشردوستانه موسسه خلیفه بن زاید آل نهیان